tisdag 22 juli 2008

Åk Hem Polacker! I Alla Fall Green Guy.

Som ni alla som läst eller har läst våran blogg märkt så är det bara jag som skriver och när inte jag skriver så rasar allt samman. Men det är ett mindre bekymmer när man har ett jobb. Då orkar man inte skriva och oftast händer inget kul heller. Men på mitt sommarjobb händer det roliga grejer, men jag är lat. Nu kommer dock ett inlägg med lite påståenden och svar.

Att gå och lägga sig efter 00.00 går inte om du ska upp 07.00 och jobba dagen efter.
Svar: Falskt, det går bra att lägga sig 02.16 och zappa runt på olika kanaler i en timme följt av tandborstning och toalettbesök.

Polacker är bra arbetare och tar liten lön, därför är de okej i Sverige.
Svar: Mer falskt än sant, det finns en polack som heter Green Guy (pga. färgen på hans tröja) som är den mest usla arbetare jag sett i mitt liv. Han arbetade inte aktivt mer än 1 timme av de 36 som han skulle ha betalt för. Han är inte okej i Sverige. Han blev hemkickad. Lönen har jag ingen koll på, men mindre än mig måste de tjäna, annars är det skandal.

Bygga hus kräver att man har gått bygg.
Svar: Falskt, har man en händig morfar så lär han dig det mesta. Det är helt okej.

Start i backe är svårt på treans växel.
Svar: Sant

Polackerna har knark i sin vita volvo.
Svar: Verkligen inte inte omöjligt. De besöker då den tre gånger i timmen. Nåt som man blir hög på bör det väl finnas i den. Eller törspriten.

Ludvig Har lika många vänner som Kissie på facebook.
Svar: Nästan, Ludvig Jonsson(82) har lite färre än Alexandra Nilsson(435).

The phone house är en bra kedja som ger ut lånetelefoner och är effektiva i sitt arbete.

Svar: Falskt

Inga kommentarer: