lördag 4 oktober 2008

Fredag

Anonym, här får du ett långt inlägg att bita i. Nu pallar du säkert inte att läsa ens.

Jag kan lova er lite häfitga saker i framtiden. Som vissa vet så går jag i en musikinriktad skola, och jag tänker lägga upp lite godis därifrån - d.v.s. musik. Dock inte idag, men det kommer.

Fredag, ja som ni alla vet numera så har jag Kör då. Ni kanske inte vet vad det menas, så here we go:
Vi i musikgymnasium läser inte samma kurser som Pelle gör på industriprogrammet. En kurs kallas Kör A. Det betyder att vi (ettorna och tvåorna) står i en stor danssal och sjunger. Det låter kanske trist, men det är mycket kul.

Det är kören som gör fredagen värd, för innan kören har vi ett spanskapass och en mattelektion, båda på en timme och 40 minuter. Veckans höjdpunkt är just kören. Men vad ser vi? Kören är inställd. Då slutar vi förvisso 11.45, men ändå. Livet blir för en sekund ovärt.

Så efter matten gick vi och åt, gick och köpte en tårta till klassens födelsedagsbarn, kollade på lunchkonsert och sen åt vi tårtan. Gott. Sedan spelade jag och två andra duktiga musiker i några timmar i skolans studio. Svett blev nyckelordet. Så svettigt så att kläder togs av. "Lökigt", var helt rätt ord för hur det var i replokalen.
Därefter fortsatte jag min akustiska inspelning av "Under the Bridge" (som ni får höra här så småningom) och det gick skit, och sedan åkte jag hem.

Fredagar är mycket trevligt. Jag sitter och lyssnar på bra musik (t.ex. ELO) och spelar nya Fifa 09.

/ David

1 kommentar:

Anonym sa...

ELO IS THE SHIT