lördag 13 juni 2009

Roadtrip: Norsjö

Dags för sommarens andra roadtrip. Den blev lite smått spontan. Erika frågade mig om vi inte skulle komma till Norsjö för en hets-turnering. Jag funderade på omkostnaderna men sa efter ett tag ja, om jag fick fixa en full bil. Det var okej. Efter två timmars fix som innehöll ambulanser, paj och demensboendebesök så var det klart. Vi var på väg, tyvärr en omväg som gjorde att vi blev 30 minuter sena. Men vi kom hyfsat i tid och satte oss vid ett hets-bord. (Första gången vi testade spelet). Jag och Daniel hamnade på samma lag, och det visade sig att vi var ganska bra. Vi vann kvartsfinalen men i semifinalen insåg vi att om vi vann så skulle vi få spela var för sig. Det skulle inte gå bra. Så vi segade på regält, tyvärr hjälpte det inte och ett tag var vi dubbelt så bra som tvåan. Men segandet gav med sig tillslut och vi blev tvåa med 95 av 100 poäng och slapp finalen. Skönt tyckte vi och fick se Erika smeka motståndet i finalen. Efter lite kaffe var vi på vägen igen, denna gång till Davids lägenhet. Efter lite chill i ett ostädat rum och en däckad svart kille på golvet så for vi mot Vännäs igen. Nu på den kortare vägen. Det hela gick bra och vi såg 7 harar på hemvägen, men körde inte på någon.

Med i bilen var Jag, Daniel, Marcus, Simon och Mattias.


Ser utsom kaos, men det var ett kortspel


Danne söker godis på vad somsägs vara Sveriges största Statoil


Insekterna var ingen match för Volvon!


PS. Gymmet sägs vara back in action på måndag!! DS.

/Ludvig

Inga kommentarer: