tisdag 12 maj 2009

Utvärdering av dagens klassiker

Idag är det faktiskt ett måste eftersom jag lyckades knipa åt mig den åtråvärda platsen.


Idag när jag skulle ta mig hem med buss så bestämde jag mig för att ta Lyckselebussen, då är man hemma 30 minuter tidigare även fast man måste gå lite längre. Efter att ha väntat ett bra tag så rullar bussen in på busstationen. Och jo, visst var det en dubbeldäckare. Jag kollade mig omkring och såg att det var några sugna aspiranter på den fina fönsterplatsen längst upp. Bland annat en äldre mustaschprydd man med glasögon som ställde sig väldigt nära dörren. En annan man med portfölj stod och läste tidningen och slängde små kusliga blickar mot utgången, jo han ville också ha den.

Det var med nöd och näppe som jag kom in i bussen som tvåa. Och turligt nog så sa busschauffören något till den första mustaschprydde mannen som fick honom att stanna och jag kunde stämpla kortet och smyga mig förbi. Och där var det ett ledigt säte åt mig. Inte var det så spännade att åka där men det är ju inte alltid man sitter fram!

/Ludvig

1 kommentar:

Anonym sa...

det viktigaste är att komma först... right?