fredag 5 september 2008

Läsa, ibland händer även det

Det är inte varje dag som jag sätter mig på morgonen för att läsa VK på morgonen. Men imorse vaknade jag tidigt och kände att jag hade mycket tid över för läsning. Jag satt mig vid köksön och började bläddra i tidningen. Jag kom fram till ett helsidesreportage men min kära vän Niklas. Jag var inte särskilt överraskad över reportagen som jag visste skulle vara med i tidningen men jag började läsa. Det stod ungfär samma sak som alla andra gånger han varit med i tidningen. "jag lånade en kompis enhjulng", "fyra guld, två silver i SM" och "nästa grej: bakåtvolt". Det är Niklas standardsvar har jag kommit fram till. Men det var en sak som jag faktiskt blev förvånad över. Det var rubriken, och ni får läsa den själv på bilden ovanför men jag kommer skriva den också. "Mannen som äger på ett hjul". Det var en udda rubrik som inte tidigare skrivits i någon tidning. Möjligen kan han ha kommit på den själv eller så var det någon som gillar ironi som skrev reportaget. "Mannen som äger på ett hjul", det var en vacker rubrik. Jag vill också ha en sån. "Mannen som äger på att blogga?" Det låter inte lika bra. Jag får komma på en bra rubrik innan jag är med i tidningen.

/ Ludvig

Inga kommentarer: