lördag 6 september 2008

Svenska folket är grammatiskt handikappade


jag har märkt en sak, något som varje gång jag hör eller ser det ger mig rysningar. Och det är inte bra rysningar. Det heter särskrivningar och det gör mig galen. Jag har en ny hatgrej, det är just särskrivningar. Jag har länge stört mig på detta men jag har nu bevittnat min bägare rinna över. Jag är less. Det exempel som visas är inte det värsta men jag vill bara visa en normal särskrivning. Det förekommer så ofta att folk ofta missar dem. I vilket fall så ursäktar jag damen som skrev det här, jag känner henne inte och hoppas att hon inte läser detta och om hon läser detta hoppas jag att hon inte har en stor biffig pojkvän.

Det händer även att jag särskriver men då slår jag mig själv hårt på armen för att inte göra om det. Jag är ganska duktig nu!

Det värsta är att ni läsare knappt märker särskrivningen, så illa är det!!!

/ Ludvig

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju nästan så att jag blir stolt över dig när du gnäller på grammatiska felaktigheter. Det enda som hindrar mig är den pinsamt felstavade rubriken.

Ludvig med flera sa...

Faktum är att det var mitt rättstavningsprogram som ändrade mig från två m till ett. Jag börjar misstänka att det inte fungerar helt okej

Anonym sa...

Dåså, då ska jag vara stolt över dig då :) Det borde vara förbjudet med disfunktionella rättstavningsprogram.