tisdag 2 september 2008

Vinter gatan

Nu rivstartar jag efter ett relativt långt uppehåll så att alla ni som saknat mina inlägg ska bli glada.

Idag (snarare igår men det passar inte in) pratade jag med tanten i cafét. Vi hade en väldigt djup diskussion huruvida en Twix är godare än en Milky way. Milky way är mycket godare sa jag. Det är sant sa hon. Men Twix räcker längre för den är två bitar. Vid det påståendet tyckte jag att hon var inkompetent. Milky way är ju också två bitar. Jag ville säga det i hennes ansikte med en fräck kommentar men någon sådan inföll mig inte. Tillslut tog jag en twix för att jag kände den tryckta stämningen närma sig plus att jag hade en aning bråttom till det kollektiva fordonet mot min hemtrakt.


/Simon

Jag är inte dålig på grammatik. Jag särskrev för att se om ni va det.

Inga kommentarer: