onsdag 3 september 2008

Plugga, vilken grej

Idag var jag jätteduktig och bestämde sig för att plugga när jag kom hem från skolan. Jag tog med sig följande:

ett kollegieblock,
ett papper med frågor i ämnet Historia,
fyra sidor Svenska som ska bli ett referat

När han väl kom till bussen så tänkte jag, men varför gör jag inte det i bussen? Finns ändå ingen att prata med här. Jag plockade fram mina grejer och insåg ganska snabbt att jag var pennlös. Jag kollade mig omkring på alla i bussen för att se om det fanns nån jag kunde låna penna av, men nej inga pennor så långt ögat kan nå. Jag lutade mig tillbaka och bestämde mig för att kan jag inte plugga nåt av detta så kan jag kanske göra något annat, typ läsa den där engelska boken jag inte lånat. Det hela slutade med att jag började smsa mina kompisar på engelska. Det fungerade bra och jag var nöjd med det pluggande jag lyckats göra och det blev dagens enda plugg. Dåligt kan tyckas men jag är nöjd, det är huvudsaken!

/ Ludvig

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, helt okej.

Anonym sa...

Jag fick inget sms. Betyder det att jag inte är din vän?

Ludvig med flera sa...

svar till anonym:

Nej, det betyder det inte. Jag skickade bara till två personer. Blir jobbigt med många konversationer samtidigt