fredag 5 december 2008

Sedan 21.15 igår kväll..

.. så har mitt vänsterknä vart låst. Alltså nästan exakt 13 timmar. Jag kan gå ungefär två meter utan att bli ansträngd. Dessutom har jag feber. Så vad gör jag? Är hemma. Går upp klockan sju, spelar GTA IV, tycker synd om mig själv, ligger i sängen helt livlös, äter frukost, lyckas duscha, bloggar, plattar håret, klär på mig, packar upp innebandyväskan och snart ska jag till skolan. En i min klass möter mig med kryckor vid tunnelbanan.

Ja, för det var så det gick till. Jag bestämde mig: nu ska jag spela innebandy. Första gången sedan slutet på juni. Men vid ett utkast så föll jag chanslös mot golvet. Försökte resa mig upp, men det gick bara inte. Vi försökte bara rycka i benet i hopp om att det skulle låsa upp sig och sprattla till, men icke. Vi får åka till sjukhuset imorgon (jag kan alltså inte sträcka på benet eller böja det - har ett "omfång" på kanske 60 grader). Synd om mig.

Grattis Simon.

/ David

5 kommentarer:

Ludvig med flera sa...

det lät ju inte alls bra. Har du haft problem tidigare?

Tack så mkt :)

Anonym sa...

Kasst värre! Hoppas det ordnar sig för dig min vän..

Anonym sa...

Oj vad ni är aktiva och skriver inlägg. Ni behöver en ny tävling. Tävla om en julklapp eller nått.

Anonym sa...

Instämmer med Anonym, start en ny tävling, eller nåt!

Anonym sa...

SKÄRPNING!
Mer inlägg!