måndag 11 augusti 2008

OS-uppdatering 1

Efter att varit borta över helgen och inte haft allt för bra koll på OS så började min jag min OS-satsning i natt. Det hela började med reprisen av basketmatchen mellan USA och Kina. Det vill jag lova var en helt okej match. Tyvärr så lyckades jag inte hålla mig vaken under hela sändingarna och slocknade under simningen, trots detta han jag med att sammla lite information om jag ni som kikar förbi nån gång på OS-sändningarna ska titta på. Och jag kommer att fortsätta publicera allt det häftiga från OS här på sidan.

När USA spelar basket spelar det ingen roll vilka dom möter. Dom är totalt fantastiskt sjukt bra! Och så vansinnigt snyggt dom spelar! Det är något av det coolaste som finns att vara bra på basket. Hade jag varit svart, lång och från USA hade jag också spelat basket.

Michael Phelps (simmare) är också helt sjuk. Han har nu tagit sitt andra guld på detta OS. Han siktar på att ta rekord i att vinna mest guld. Åtta stycken är hans mål. Han är bara 23 år gammal och har vunnit 10 medaljer i de Olympiska Spelen. Ja, han simmar i alla fall försöken på 200 m fjärilssim klockan 13.32 idag, tror jag.

Medaljligan Guld Silver Brons
Michel Phelps 2 0 0
Sverige 0 1 0

Lassi Karonen, rodd, Sverige är också en spektakulär människa. Han här den högsta uppmätta syreupptagningsförmågan i Sverige, 7.19 liter syre får den mannen in i sina lungor. En vanligt människa får in 3 liter. Då har man också bra kondition vill jag lova. Han kom tvåa på kvartsfinalen efter Mahe Drysdale fån Nya Zealand som vunnit VM tre år irad. Bra gjort!


Den Olympiska simarenan är häftigt, grymt häftig! Kolla bara på den. Hehe!

Inga kommentarer: