lördag 10 januari 2009

Lördag och jag är hungrig

Idag har min dag sett ut som detta:
07.45: vaknar snorig och äcklig och risig och förkyld. Går upp och ska äta frukost men har ingen vidare frukostvilja. Så jag går och spelar lite gitarr istället, ca. 10 minuter för att sedan äta frukost.

09.24: Sätter mig på bussen. Påväg mot skolan för öppet hus. Vi skulle vara där runt 11.30 men jag ville spela och jamma innan.

10.00: Framme. Fittskolan låst. Går till Liljeholmshallen, där det lyckligtvis var innebandy.

10.38: Går tillbaks till skolan igen, där är några, och en lärare kommer och öppnar. Jag pratar med snälla lärare och så. Visar världens bästa gitarrlärare som råkar vara min lärare, Staffan, att jag har lärt mig min stämma som jag skulle kunna till våran föreställning vi har på Nybrokajen (jag är den enda gitarristen i hela ettan.. =) ). Han blir stolt, eftersom jag nu kan läsa noter ganska bra.

11.30: Går ner till replokalen för att jamma. Coolt och stenhårt som bara den.

12.55: Spelar Free Fallin' med min kära sångare och övriga av vårt lilla "husband". Det gick bra.

13.00: Rusar ner för att repa inför Nybrokajen. Det gick kanon det med!

13.47: Ledig. Så jag chillar, fikar, steker, musicerar, myser och sånt.

14.48: Jam på scenen med min trummis och bassist! Det går över till Suck My Kiss, som gick skitbra.

14.57: Kör! Halvkul.

Och nu är jag hemma. Hungrig, för som ni ser åt jag aldrig lunch. Dessutom i behov av en dusch. Senare ska jag sätta mig och läsa musikteori (jag kan verkligen inte få nog) och sen sova.

Puss!

/ D

Inga kommentarer: