lördag 29 november 2008

En fantastisk fredag

Snön är borta, den är 10 plusgrader. Men jag är inte ledsen för det.

Igår spelade jag, Viktor (bas), Joakim (trummor) och Linn (sång) för skolan. Vi spelade Suck My Kiss, Stone Cold Bush och Snow. Det gick sådär. Linn hade vart sjuk hela veckan men kom ändå. Det gick som det gick helt enkelt. Viktor hade färgat håret turkost och klädde av sig till bara kalsonger på sen. Joakim också. Men inte jag. Efter första låten så la jag ner gitarren, och börja dra av mig tröjan, och alla börja skrika. Fast jag hade en t-shirt under, hehe.

Jag for hem, duschade, bytte om, och åkte till Aspudden. Konsert i den kanske finaste kyrka jag har vart i. Jag spelade tamburin på en låt, gitarr på två (You And Me och Free Fallin'). Hela konserten finns på STEGs hemsida, och jag har lyssnat på Free Fallin' flera gånger och oj vad jag ryser! Helt underbart.

http://estetiska.se/ljud/081128_AK_KONSERT/9%20viktoria%20Free%20falling.mp3

Jag var väldigt missnöjd med min insats på lunchen, när vi spelade Red Hot-låtarna. Och jag var lite less på den akustiska konserten också, fast nu när jag har lyssnat var det inte så pjåkigt. Jag missade lite då och då.

Den fredagen var mysig. Jag älskar min skola!

/ David

1 kommentar:

Anonym sa...

Sjukt najs lir, keep it up. Kul med folk som värkligen trivs med plugget också. Gör man det inte har man ju bara valt fel och måste byta. Det är ju bara att veta vad man vill.